Rascumparati Prin Sangele Lui Hristos

    "El ne-a izbavit de sub puterea intunerecului, si ne-a stramutat in Imparatia Fiului dragostei Lui, in care avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor. (Coloseni 1:13-14);
    "Fiul Omului n-a venit sa I se slujeasca, ci El sa slujeasca si sa-Si dea viata ca rascumparare pentru multi" (Matei 20:28).








    Cuvantul "rascumparare" este un termen care a fost imprumutat din tranzactiile comerciale unde s-a folosit la modul cel mai frecvent in piata de sclavi. Sclavii erau fiinte umane cu drepturi legale limitate, aveau o existenta mizerabila si erau condamnati sa ramana in proprietatea unui stapan toata viata, iar scaparea lor din sclavie era aproape imposibila. Singura lor speranta era rascumpararea, adica eliberarea lor in urma achitarii unei valori pretinse de stapan.

    Scriptura foloseste des termenul de sclav si rob pentru a ilustra conditia noastra umana. Eliberarea poporului Israel din robia egipteana este prima relatare din Biblie despre rascumparare, sau izbavire. Termenul este mentionat in Exod 6:6, unde gasim promisiunea lui Dumnezeu data poporului Israel: "Eu va voi izbavi din muncile cu cari va apasa Egiptenii, va voi izbavi din robia lor, si va voi scapa cu brat intins si cu mari judecati."

    La fel ca si sclavii pe plan fizic, pe plan spiritual toti oamenii sunt inrobiti de pacat si de vinovatie. Domnul Isus a spus ca "oricine traieste in pacat, este rob al pacatului" (Ioan 8:34). Solutia eliberarii din robia pacatului, la fel ca si in cazul sclavilor, este rascumpararea. Nevoia de rascumparare a omului din starea de pacat este rezultatul urmatoarelor considerente:
    - Omul degradat de pacat este incapabil sa se elibereze singur: "Dar nu pot sa se rascumpere unul pe altul, nici sa dea lui Dumnezeu pretul rascumpararii. Rascumpararea sufletului lor este asa de scumpa, ca nu se va face niciodata." (Psalm 49:7-8); "Caci toti au pacatuit, si sunt lipsiti de slava lui Dumnezeu." (Romani 3:23) Omul nu are valoarea si puritatea necesara acestui act.
    - Caracterul lui Dumnezeu s-a revelat prin actul rascumpararii. Era in Natura lui Dumnezeu de a nu lasa omul, capodopera creatiunii Sale, inrobita: "Dar Dumnezeu Isi arata dragostea fata de noi prin faptul ca, pe cand eram noi inca pacatosi, Hristos a murit pentru noi." (Romani 5:8); "Caci prin har ati fost mantuiti, prin credinta. Si aceasta nu vine de la voi; ci este darul lui Dumnezeu. Nu prin fapte, ca sa nu se laude nimeni." (Efeseni 2:8-9). Aceste versete ne spun ca mantuirea vine prin harul lui Dumnezeu si poate fi obtinuta prin credinta si nu prin merit propriu.

    Rascumpararea presupune iesirea din captivitate sau robie, indiferent de ce natura ar fi ea. Omul prin natura sa este in robia pacatului care locuieste in firea lui (Rom 7:18-2.). Prin harul lui Hristos, omul poate fi rascumparat din aceasta pofta a firii, din toate pacatele, fiind atat iertat cat si curatit (Genesa 5:3; Romani 5:12-19; 3:23; Efeseni 2:3; 1Ioan 1:7).

    Prin harul lui Hristos, noi suntem rascumparati de sub puterea si de robia lui Satan. Dumnezeu nu a platit un pret de rascumparare diavolului. Pe cruce Isus a invins puterea mortii (Evrei 2:14, Coloseni 2:14-15, Efeseni 2:2).

    Rascumpararea primita prin harul lui Hristos are loc si din blestemul si condamnarea legii (Galateni 3:13; Romani 8:3). Ultimul cuvant in Vechiul Testament este "blestem" (Maleahi 4:6), dar ultimele cuvinte ale Noului Testament scot in evidenta nevoia ingaduintei lui Dumnezeu fata de noi: "Harul Domnului nostru Isus Hristos sa fie cu voi cu toti. Amin" (Apoc. 22:21).

    In final, rascumpararea lui Isus Hristos inseamna salvarea de la moartea a doua, de la iad, si de la mania ce o sa vina peste cei care nu au crezut in El! (Romani 5:9; Efeseni 2:1-5.)

    Noi suntem, sau putem fi rascumparati, printr-o valoare unica, prin sangele lui Isus Hristos, Fiul lui Dumnezeu: "In El avem rascumpararea, prin sangele Lui, iertarea pacatelor" (Efeseni 1:7), iar din Evrei 9:22 aflam de ce e asa: "fara varsare de sange nu este iertare."